Chang Jiang och Dnepr blir inte fabriksframställd sen 2005, men det betyder inte att ”det är kört” . Reservdelar finns och vi har genom åren som verkstad renoverad och gjort mindre eller större service på dessa två märken och det gör vi fortfarande.

Chang Jiang


är en väldig speciell maskin. Den brutala utseende minner om en råstyrka, som den absolut uppfyller. Chang Jiangs stärka sida är den ”evigt – gående” motor, vilket är bliven beviset flera gångar under vår tid med denna modell i vårt sortiment. Det är en kopia av BMW R71 och som andra har den ett ursprung från militären. Chang Jiang har några standard färgar (svart och sand), men kan beställas i andra färgar, om det önskas.
Motorn är på 750 ccm och har fyra växlar fram och backväxel.
Flera specifikationer på Chang Jiang kommer här:

Luftkyld
två cylindrar 4 – takts boxermotor
Borrning/slaglängd : 78 mm / 78 mm
Slagvolym: 750 ccm
Vridmoment: 16 kw. vid 4450 varv
Förgasare: 28 mm
Maxhastighet: Ca. 90 km/tim
Tändning: Brytara
Drivlina
Koppling: Torrkoppling, dubbla lameller
Växellåda: 4 växlar fram och backväxel
Slutväxel: Kardandrift med snäckväxel
Start: Elstart och kickstart
Chassi/bromsar
Ram: Svetsad dubbel stålram
Fjädring fram: Framgaffel av teleskoptyp
Fjädring bak: Plungar fjädring
Fjädring på sidovagnen
Hjul: Ekerhjul samt reservhjul
Fälgar: 3.75 * 19
Däck: 3.75 * 19
Bromsar: Mekanisk trumbroms
Dimensioner/vikter

Torrvikt: 340 kg.
Tillåten totalvikt: 590 kg.
Längd/bredd/höjd: 2400/1600/1000 mm
Sitthöjd: 750 mm
Tankvolym: 22 l.
Bränsleförbrukning: Bensin  7.1 l / 100 km / 95 oktan

Var god och notera dig att eftersom vi inte själv importerar Chang Jiang kan dessa specifikationer har ändrad sig,

Dnepr


Dnepr är sidovagn – motorcykelns kung. Dess unika tvåhjulsdrift gör den till en rysk varg på våra svenska vägar.
Finns som tvåhjulsdrift (MT 16) och enhjulsdrift  (MT 11). Enhjulsdriften gör det möjligt att plocka av sidovagnen och köra Solo. Detta är inte möjligt med tvåhjulsdrift. Tvåhjulsdriften är det unika med denna MC , Dnepr MT 16. Den driver båda bakhjul och sidovagnens hjul och är utrustat med differentiell. Det ger en mjuk och behaglig körsel.
Vi kan inte leverera nya Dnepr, då dem inte är EU-godkänd. Det är dock möjligt att få dem speciellbygd med dina önskar/krav.
Välkomman att ringa om du har frågor.